Pracujemy w godzinach 8:30 do 16:30
od poniedziałku do piątku

0

Pracujemy w godzinach 8:30 do 16:30
od poniedziałku do piątku

Jira Core przeciw Jira Work Management. Dlaczego Work Management jest lepsze dla zespołów?

Jira Core przeciw Jira Work Management. Dlaczego Work Management jest lepsze dla zespołów?

Atlassianzapowiedział nową modyfikację systemu Jira o nazwie Jira Work Management. Firma od dawna chciała zaangażować Jirę w zespoły, które nie należą do programistów. Program Service Management stał się analogiem, usługa ta jest opisana bardziej szczegółowo w tym materiale. Jira Work Management jest poprawioną wersję Jira Core i ma w przyszłości zastąpić Core. Głównym rozwiązaniem tego programu jest przyciągnięcie do kadry zarządzającej specjalistów ds. marketingu, finansów, HR, projektowania, a w razie potrzeby przyciągnięcie programistów.

atlassion.jpg

Według wiceprezesa Atlassian Nou Vasmera, w pracy Jira Service Management panuje obecnie pozytywna dynamika, w proces zaangażowani są przedstawiciele usług IT. Z produktów korzysta ponad 100 000 użytkowników. W IT Jira Software jest trudnym do zrozumienia narzędziem, na przykład dla HR i prawników, zdaniem wyższej kadry zarządzającej. Oni nie są zbyt mocni w terminologii IT. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest wydanie Jira Work Management. Program ułatwi pracę każdej osobie. Jak powiedział Vasmer, jest bardziej wszechstronny, pomaga zarządzać i śledzić procesy.

Według producenta firma będzie potrzebować tego podstawowego narzędzia do śledzenia swojej pracy. Wiele branż jest obecnie zaangażowanych w tworzenie oprogramowania, ale dział marketingu i projektanci często działają niezależnie od swojej organizacji. Warto zauważyć, że zapytania dotyczące interfejsu dla tej kategorii są bardzo różne. Jira Work Management jest zautomatyzowany, ale jego ekran jest prostszy niż w Jira Software.

Program zakłada możliwość wprowadzania danych osobowych. Aby zmobilizować klientów, Atlassian wydał zestaw narzędzi, które ułatwiają użytkownikom dostosowanie wszystkich tych zasad do ich wymagań biznesowych. Niewielkie zmiany zaszły w definicji zadań w programie. W sekcji dotyczącej działu HR zamiast słów „historie” i „błędy” pojawiły się słowa „tasks”, „assets” (for design use cases) lub „candidates”.

Teraz arkusze kalkulacyjne są uniwersalnym językiem w środowisku biznesowym, więc koncepcja „Listy” zajęła miejsce w interfejsie, podobnie jak zwykły Excel / Airtable. Można go edytować online i zastępuje ticket Jira pomimo tej samej taksonomii i infrastruktury.

Vasmer zaznaczył, że korzystanie z narzędzia Jira Work Management ułatwi pracę różnym zespołom, pozwoli im na interakcję ze sobą, bo od teraz jest to rodzina produktów. Deweloperzy wdrażający wymagania RODO tworzą workflow dla prawników, a dział prawny ma prawo opóźnić wydanie oprogramowania do czasu zatwierdzenia nowej funkcji. Zgodnie z polityką cenową Atlassian nie zmienia standardowego schematu – do 10 użytkowników jest na poziomie darmowym, system płatny zaczyna się od 5 USD za użytkownika miesięcznie, biorąc pod uwagę ofertę promocyjną dla dużych zespołów.

W przyszłości Atlassian wdroży więcej opcji raportowania, własne oświadczenia do szybkiego podpisu i inne funkcje z nową interpretacją. Jira Work Management to pierwszy program Atlassian z punktu A, który łączy wczesnych użytkowników z grupami produktów w celu stworzenia nowej generacji oprogramowania do współpracy.