Pracujemy w godzinach 8:30 do 16:30
od poniedziałku do piątku

0

Pracujemy w godzinach 8:30 do 16:30
od poniedziałku do piątku

Alternatywa dla Teamviewer lub jakie oprogramowanie do zdalnego pulpitu jest najlepsze dla biznesu?

Alternatywa dla Teamviewer lub jakie oprogramowanie do zdalnego pulpitu jest najlepsze dla biznesu?

Do zdalnego wsparcia użytkowników korzystałem z TeamViewer od dłuższego czasu. Program jest dobrze znany i nie trzeba go przedstawiać. Darmowa wersja ma pewne ograniczenia, ale można się z nimi pogodzić. Inaczej jest z wersją dla biznesu, co prawda program nadal pozostaje liderem w branży oprogramowania do pracy zdalnej, ale coraz częściej klienci zwracają się do nas z pytaniem o alternatywne oprogramowanie, jeden z nich potrzebuje tańszego rozwiązania, ale z ta sama funkcjonalność, inne oprogramowanie do pracy zdalnej ze stałą licencją. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się tym dwóm opcjom jako głównej alternatywie dla Teamviewer.

teamviewerlog_pl.jpg

Pierwszy kandydat jest tańszy, ale wcale nie gorszy – AnyDesk

AnyDesk została założona w 2014 roku przez byłych pracowników TeamViewer. Główną cechą AnyDesk jest innowacyjny kodek wideo DeskRT, specjalnie zoptymalizowany do przesyłania interfejsu graficznego systemów operacyjnych. Podczas pracy DeskRT przesyła tylko zmienione obszary ekranu, co znacznie oszczędza ruch i zmniejsza opóźnienia. Pozwala to na komfortową pracę nawet przy przepustowości mniejszej niż 100 kB/s.

anydesk_pl.jpg

Koncesjonowanie

Jeśli chodzi o licencjonowanie, AnyDesk może być używany bezpłatnie, przez okres próbny lub do użytku niekomercyjnego. Kryteria komercyjnego wykorzystania nie są jasno określone, ale w przeciwieństwie do TeamViewer, klienci nie doświadczyli ograniczeń i rozłączeń podczas pracy wersji trałowych. Umowa wolnej licencji mówi mniej więcej tak: AnyDesk udostępnia swoje oprogramowanie do pobrania, bez konieczności rejestracji, po jednej kopii programu na klienta. Po zapisaniu pobranego oprogramowania klient może je uruchomić, aby połączyć się z serwerami komunikacyjnymi AnyDesk, aby używać go zgodnie z jego przeznaczeniem.

Pobieranie oprogramowania i korzystanie z niego bezterminowo jest bezpłatne. Jednocześnie klientowi nie przysługują żadne roszczenia prawne do bezpłatnej usługi, a AnyDesk nie gwarantuje świadczenia określonego zakresu usług i zastrzega sobie prawo do zakończenia świadczenia usług w dowolnym momencie i bez podania przyczyn.

Dlaczego AnyDesk?

Wśród jego głównych zalet należy zauważyć, że AnyDesk to bardzo mały i lekki program. Dzięki temu możemy go uruchomić na dowolnym komputerze, nie spowalniając go ani nie zużywając zbyt wielu zasobów. Pozwala również na znacznie szybsze połączenia i przesyłanie plików za jego pośrednictwem niż w przypadku jakiegokolwiek innego programu. Dzięki AnyDesk możesz bezproblemowo nawiązywać połączenia pulpitu zdalnego systemu Windows i zapewniać klientom doskonałe zdalne wsparcie, a także ułatwiać konferencje internetowe i przesyłanie plików. Dostosowanie aplikacji zdalnego dostępu pod własną markę za pomocą logo firmy skutecznie podkreśli tożsamość korporacyjną i wzbudzi jeszcze większe zaufanie u partnerów.

AnyDesk jest starannie zaszyfrowany przy użyciu technologii TLS 1.2. Wszystkie połączenia AnyDesk są stale weryfikowane. Dlatego poufność danych jest pod niezawodną ochroną. Za pośrednictwem AnyDesk tylko autoryzowane urządzenia mogą żądać zdalnego dostępu do komputera. Dzięki AnyDesk On-Premises można utworzyć prywatną sieć offline, która w pełni chroni dane podczas pracy z pulpitami zdalnymi systemu Windows.

AnyDesk_2_pl.jpg

Kontroluj swój komputer zdalnie za pomocą AnyDesk

Kiedy otwieramy program, widzimy numer, który identyfikuje nasz komputer. Jeśli chcemy zdalnie połączyć je z innym komputerem, wystarczy znać ten numer. Wprowadzamy to do programu i bezpośrednio nawiązujemy połączenie.

Jeśli chcesz, aby inne osoby łączyły się z naszym komputerem, wystarczy podać ten numer, abyś mógł wprowadzić go do swojego programu i potwierdzić połączenie, gdy pojawi się okno. W większości przypadków będziemy zainteresowani zdalnym połączeniem się z komputerem PC, być może z systemem Windows. Co jednak, jeśli chcemy zdalnie sterować smartfonem lub komputerem z innymi mniej znanymi systemami operacyjnymi? AnyDesk może obsługiwać dowolny system operacyjny lub platformę. Klient zdalnego sterowania jest dostępny dla systemów Linux, Windows, macOS IOS, Android, a nawet FreeBSD. Niezależnie od używanej platformy, rodzaju komputera czy urządzenia, AnyDesk pozwoli nam na zdalne sterowanie nim bez komplikacji i konfiguracji.

anydesk_3_pl-min.jpg

Cena AnyDesk

Jeśli jesteś jedynym operatorem lub freelancerem, który chce kupić pojedynczą licencję, AnyDesk oferuje najtańszy plan za 10,99 USD miesięcznie, ale pozwala na połączenie tylko z jednym urządzeniem, plan dla jednego użytkownika TeamViewer kosztuje 49 USD.

Wieloosobowy AnyDesk

AnyDesk ma dwa plany dla wielu użytkowników, od 20,99 USD / miesiąc do 52,49 USD / miesiąc, i oba mogą być używane na nieograniczonej liczbie urządzeń. TeamViewer oferuje plan dla wielu użytkowników za 99,00 USD miesięcznie z maksymalnie 50 użytkownikami licencjonowanymi na utworzenie jednej sesji oraz plan For Teams w cenie 199,00 USD miesięcznie dla maksymalnie 200 użytkowników, z których każdy może uruchomić trzy sesje w tym samym czasie. Jak widać z powyższego, w gotowym odpowiedniku AnyDesk jest jak dotąd najtańszym i niezawodnym produktem z roczną subskrypcją. Ale jeśli interesuje Cię produkt z licencją wieczystą, to potrzebujesz zupełnie innego rozwiązania, które będzie doskonałą alternatywą dla TeamViewer i jest rozwiązaniem od SolarWinds.

Wyjątkowość SolarWinds tkwi w prostych rzeczach, które są tak oczywiste, że zaskakujące jest, dlaczego jest tak niewielu zwolenników takich pomysłów i podejść:

  • jest to również pojedyncza intuicyjna konsola internetowa z możliwością jednoczesnego wyświetlania danych z różnych źródeł i ich (danych ) korelacja ze sobą;
  • możliwość korzystania z fundamentalnie różnej funkcjonalności w oparciu o jedną platformę (od monitoringu po konfigurację i analizę);
  • możliwość tworzenia różnych scenariuszy i ustawiania wszelkiego rodzaju działań dla systemów i usług na podstawie dowolnych zdarzeń występujących w infrastrukturze IT;
  • i oczywiście jest to obsługa kolosalnej liczby różnych usług (zarówno „naziemnych”, jak i „chmury”), sprzętu i oprogramowania.
  • Jako dowód należy dodać, że ponad 400 (czterysta) firm z listy Fortune 500 z różnych branż jest aktywnymi użytkownikami produktów SolarWinds i w pełni im ufa! I nie jest to zaskakujące, bo firma od ponad roku buduje swoją reputację i rozwija rozwiązania poprzez inwestycje bezpośrednie. SolarWinds istnieje od 20 lat (od 1999 r.) i jest spółką publiczną z otwartą sprawozdawczością. Firma zatrudnia ponad 2,5 tys. specjalistów z różnych dziedzin, a przedstawicielstwa znajdują się na całym świecie (na Ukrainie Oberig IT jest oficjalnym dystrybutorem rozwiązań SolarWinds). SolarWinds to wieloryb w globalnej branży IT/IS.

    Co oferuje SolarWinds w zakresie rozwiązań produktowych i zadań?

    Po pierwsze, jest to zunifikowana platforma do zarządzania linią produktów - SolarWinds Orion Platform. Platforma ta zapewnia jedno centrum wdrażania i dalszej obsługi w oparciu o pojedynczą konsolę internetową dla wielu rozwiązań i narzędzi SolarWinds. Takie podejście zapewnia wiele korzyści. Na przykład wszystkie zdarzenia z różnych źródeł są przechowywane w jednej bazie danych, co pozwala na ich sprawne i szybkie przetwarzanie, skorelowanie ze sobą i prowadzenie analiz. Pojedynczy interfejs umożliwia szybkie zarządzanie wszystkimi decyzjami jednocześnie, błyskawiczne przechodzenie z jednego menu do drugiego, a wszystkie działania i logika decyzji są ujednolicone. Zastosowanie jednej platformy dla różnych komponentów infrastruktury IT może znacząco zaoszczędzić czas na administrowanie infrastrukturą.

    Po drugie, SolarWinds zapewnia szeroką gamę narzędzi do monitorowania, analizowania i wizualizacji zdarzeń z różnych źródeł na poziomie infrastruktury sieciowej, systemów, usług i baz danych. Narzędzia te są pogrupowane przy użyciu platformy Orion w zakresie zarządzania siecią, zarządzania systemami, zarządzania bazami danych, bezpieczeństwa IT, DevOps.

    Platforma Orion łatwo integruje się z rozwiązaniami Solarwinds IT Help Desk, które pozwalają zbudować wysokiej jakości system obsługi użytkowników i zarządzania infrastrukturą IT. Flagowym produktem Solarwinds jest Network Management. Jest to zestaw narzędzi dla informatyków, który sprawia, że ​​monitorowanie i zarządzanie sprzętem sieciowym jest proste, łatwe i szybkie dzięki wizualizacji i wsparciu rozwiązań wielu dostawców. Aby wspierać zarządzanie systemami, Solarwinds zapewnia zestaw narzędzi do monitorowania jakości serwerów, systemów, usług, platform wirtualizacji i aplikacji biznesowych.

    solarwinds.jpg

    Cena produktu DameWare Mini Remote Control

    100% alternatywą dla TeamViewer jest produkt DameWare Mini Remote Control, jego cena w chwili pisania tego tekstu wynosi 1169 zł. Co najważniejsze, ta cena jest ostateczna i dotyczy licencji wieczystej z rocznym wsparciem. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że po roku produkt przestanie być aktualizowany, ale nie wpłynie to w żaden sposób na jego działanie, a dziś jest to chyba jedyna aplikacja na świecie w tej klasie z licencją wieczystą.

    Werdykt

    Wszystkie trzy rozwiązania zdalnego pulpitu oferują bogate funkcje i są łatwe w użyciu. AnyDesk wyszedł nieco na prowadzenie w dziale cen, a Solarwinds był najlepszy z tej trójki pod względem rozwiązania z licencją wieczystą.
    Oczywiście TeamViewer też nie powinien być spisany na straty, oferuje dobrą funkcjonalność, a jego aplikacja mobilna najłatwiejsza w użyciu. Dla średnich i dużych firm, TeamViewer jest dobrym rozwiązaniem ze względu na obszerną listę funkcji zespołu i współpracy, jeśli nie ma ograniczeń do finansowania i nie jest potrzebna wieczysta licencja.